5 exercicis per enfortir i activar els peus

30/11/2019

En el nostre cos el que no s'utilitza s'inhabilita. Afortunadament, sovint es pot rehabilitar. Si els teus peus viuen tancats dins unes sabates, necessitaran una mica d'exercici.

5 exercicis per enfortir i activar els peus

El peu i el turmell contenen molts músculs però probablement no els entrenes gaire. T'expliquem cinc exercicis fàcils per activar-los.

El cos és el nostre jardí, la voluntat és el nostre jardiner

William Shakespeare


En aquest post us deixarem una sèrie d'exercicis per enfortir i activar els peus. La mala notícia és que poques vegades, o mai, dediquem temps a estimular-los, així que és probable que estiguin una mica atrofiats. La bona és que, si ets constant, i amb molt poc temps a el dia, notaràs de seguida la millora. A més, són exercicis molt senzills que tothom pot fer a casa. No hi ha excusa.

Comencem amb els exercicis per als teus peus, som-hi :

- Flexió i extensió de dits: Pot fer-se en qualsevol lloc i gairebé en qualsevol moment i posició (assegut, estirat ...). Només cal estar descalç. Es tracta de doblegar els dits dels peus cap avall (flexionar-los) tot el que puguis. Els mantens uns quants segons i després els estens de nou. Pots fer diverses repeticions. Fàcil, sí, però si habitualment fas servir calçat inadequat potser et sorprendrà el poc que pots arronsar els dits. Si li demanes a un nen petit que ho faci, veuràs la diferència.
Una variant d'aquest exercici és fer el mateix moviment dempeus. Es tracta d'intentar aixecar una tovallola (o una peça de roba) de terra agafant-la encongint els dits de peu. No et preocupis si no pots fer-ho. Centra't en l'exercici inicial i aviat podràs.

- Separació de dits: Com el seu nom indica, es tracta d'intentar separar els dits dels peus. Hi ha persones a les que els resulta molt fàcil i d'altres que no poden. Evidentment, el calçat que facis servir habitualment influeix molt en aquesta capacitat. Una altra dificultat és que probablement t'hauràs concentrar perquè l'ordre de el cervell arribi als dits (és la falta de costum). Com en l'anterior, els nens petits, que encara no pateixen anys de calçat restrictiu, sí que poden.

- Elevació de la volta plantar: Aquest exercici es realitza dempeus i potser et caldrà tenir un punt de suport per no perdre l'equilibri. Es tracta de recolzar els peus totalment a terra i després aixecar només els dits dels peus cap amunt tot el que puguis. Notaràs que automàticament la volta plantar (el "pont") es tensa i puja cap amunt. Mantens la posició uns segons, baixes, i després repeteixes el moviment diverses vegades. Pots fer-ho amb els dos peus alhora o alternant-los.

- Elevació de taló: És possible que per a aquest exercici també necessitis un punt de suport (per exemple, una paret) i es realitza dempeus. El punt de partida és amb els peus una mica separats i completament recolzats a terra. El moviment que has de fer és aixecar els talons tot el que puguis (o el que és el mateix, posar-te de puntetes) i després tornar a baixar. Has de fer diverses repeticions. Una variant d'aquest exercici per fer-lo més intens és recolzant només un peu a terra i fer l'exercici amb tot el pes del cos en aquest peu. Després canvies a l'altre.
Si notes que pots fer moltes repeticions, pots afegir pes i / o realitzar les elevacions en un esglaó, de manera que pots augmentar el recorregut de el moviment quan baixes.
Val a dir que aquest exercici, a més d'afavorir la mobilitat del peu, enforteix els bessons.

- Caminar descalç: El favorit però, com sempre diem, tingues cura. Si no hi estàs acostumat comença en llocs controlats i que siguin bastant planers. A mesura que et vagis habituant pots passar a caminar per terrenys més irregulars. Serà en aquests on notaràs una major activació de la musculatura i de les terminacions nervioses.
Recorda que els músculs necessiten temps i adaptació per fer-se forts i tingues en compte que vas descalç, així que mira on trepitges. Si recolzes el peu sobre una superfície plana on hi hagi, per exemple, una pedra, la notaràs.

Si fas els exercicis que t'hem comentat durant deu minuts a el dia i camines descalç quan puguis t'assegurem que en poc temps milloraràs la mobilitat i la força dels teus peus.

Sigues feliç i gaudeix.


No ho dubtis, UNEIX-TE al moviment SÍLEXLIFE i acompanya'ns en aquest viatge


Si has llegit, 5 exercicis per enfortir i activar els peus, també et pot interessar: