Beneficis del calçat minimalista

10/07/2019

Descobreix quins son els beneficis del calçat minimalista, sens dubte, el calçat que més respectarà els teus peus si no pots anar descalç.

els beneficis del calçat minimalista

Negar un fet és el més fàcil del món, molta gent ho fa. Però un fet segueix essent un fet

ISAAC ASIMOV  

En l'article anterior vam explicar les característiques del calçat minimalista. La pregunta que ens fem avui és si aquest tipus de calçat és bo.

Es un tema força comentat i, com és habitual, no falten ni els detractors ni els defensors. Nosaltres ens definim clarament, arriscant-nos al fet que puguis deixar de llegir a partir d'aquest moment.

De forma contundent et diem que, en una persona sana, el calçat minimalista és el tipus de sabata òptima per al cos. I fixa't que diem per al cos i no per als peus. És així perquè el que fem als peus repercuteix a tot el nostre organisme.

És raonable pensar que potser hauria de ser algú que pensés el contrari qui hauria de justificar la seva opinió però, ja que ens hem acostumat tant al calçat convencional que utilitzar-lo ens sembla el més normal del món, et donarem les nostres raons.

Aquests són per a nosaltres els beneficis del calçat minimalista:

 

La primera i la més important és tan simple com certa. Nosaltres som el resultat de milers d'anys d'evolució i els nostres peus estan "preparats" per viure descalços. De fet, hi ha persones, i no només ens referim a les que viuen en llocs recòndits, que no fan servir calçat.

És així de senzill i només aquest motiu hauria de ser suficient però et donarem més raons. Per fer-ho, les contraposarem als problemes principals que genera l'ús del calçat convencional, que són els següents:

  • Oprimeix. A causa de la forma del calçat, tot el peu (especialment els dits) es comprimeix i adopta una posició inadequada.  
  • Debilita. Com que està massa protegit, la musculatura i la resta dels teixits del peu no es desenvolupen de forma natural, ja que part de la seva funció la realitza la pròpia sabata.  
  • Descompensa. Especialment a causa del "drop". A mesura que augmenta, altres part del cos han de treballar més per mantenir la verticalitat. Aquesta tasca recau especialment en els genolls, els malucs i l'esquena. A banda, el "drop" fa que s'escurcin tots els teixits de la part posterior de la cama.  
  • Aïlla. Probablement tens pessigolles als peus. Les tens perquè estan plens de receptors sensorials que indiquen al cervell el tipus de terreny sobre el que es troben, la temperatura, etc. El calçat convencional, sovint amb una sola dura o gruixuda, anul·la completament aquesta funció.  

Aquests són alguns dels motius pels quals el calçat convencional no és aconsellable. Ara ja ho saps, si vols cuidar el teus peus anar descalç o portar calçat minimalista és el que hauries de fer. Però qualsevol de les dues opcions requereix d'una bona dosi de seny. I precisament d'això parlarem en el proper article.  

Sigues feliç i gaudeix.


Si has arribat fins aquí és que t'agrada el que has llegit. Intentarem que segueixi així. Si et ve de gust, t'informarem de totes les novetats i posts. SÍLEXLIFE també és per a tu.


Articles relacionats amb els beneficis del calçat minimalista: