Consells per cuidar-se a casa durant la pandèmia de coronavirus

16/03/2020

El que no és bo per al rusc no és bo per a l'abella (Marcus Aurelius). Estigues a casa durant la pandèmia de coronavirus. Et donem alguns consells per portar-ho millor.

Consells per cuidar-se a casa durant la pandèmia de Coronavirus

Et donem algunes idees perquè et cuidis, i cuidis dels teus, a casa mentre duri la pandèmia de coronavirus.

Avui interrompem la nostra sèrie habitual de posts per donar alguns consells sobre com fer més suportable i sana l'estada a casa.

No som metges, així que comencem aclarint que no parlarem de virus COVID-19 ni tampoc difondrem informació sobre com evitar el contagi, del que ja s'ocupen les autoritats sanitàries. La nostra única intenció és donar unes pautes per a fer més fàcil i sa el necessari "confinament" al què ens veiem sotmesos.

Sempre és important, però en moments com aquests més que mai, mantenir activat i preparat el nostre sistema immunològic.

Comencem amb els consells per cuidar-se a casa durant la pandèmia de coronavirus:

  • Estableix horaris: No importa l'edat que tinguis ni si estàs a casa sol o amb més persones (hi hagi nens o no). Seguir una rutina, adequada a les noves circumstàncies, és necessari, encara que entenem acceptable, i fins i tot sa, fer petites variacions (per exemple dormir alguna hora més si habitualment dorms poc). De la mateixa manera, és important seguir uns horaris per als àpats i que aquests siguin saludables. Afegeix-hi, si pots, més vegetals, proteïnes de qualitat (ous, carn, peix) i fruita.

 

  • Compte amb el que menges: Romandre a casa (sobretot si estàs sol) i probablement amb estones d'avorriment, sol ser sinònim d'anar picant menjar poc saludable. Mai és bo, però tingues en compte que no és el mateix fer-ho una tarda d'un diumenge plujós que diversos dies seguits. Prepara snacks sans (com fruita tallada o un grapat de fruits secs) per si t'assalta la gana. Com a norma general, beu aigua o infusions (sense sucre) i evita els refrescos.

 

  • Mou-te: No et passis el dia al llit ni al sofà. Si habitualment fas esport hi ha infinitat de rutines d'exercicis a internet per fer a casa, sense equipament i adaptades a tots els nivells. I si no ets esportista és un moment com qualsevol altre per començar (de manera assenyada, perquè definitivament és un mal moment per a lesionar-se). Hi trobaràs des de moviments molt fàcils, que es poden realitzar a qualsevol edat (com aixecar-se d'una cadira), fins a exercicis de molta exigència (com els Burpees). Pujar i baixar escales també és un bon exercici, així que pots fer-ho sovint si en tens. Recorda adequar l'exigència a la teva condició física. Si estàs en bona forma pots pujar els esglaons de dos en dos, de tres en tres, o a més velocitat del que és habitual. Una altra manera de moure't és realitzant tasques domèstiques. Potser aquest sigui un bon moment per ordenar el garatge, l'armari o per netejar els vidres de les finestres.

 

  • Canvia de posició: Encara que et moguis, és probable que aquests dies passis més estona assegut. Intenta no fer-ho sempre en la mateixa posició. Per exemple, pots canviar de cadira, seure en un tamboret, a terra o en posició d'esquat. Aixeca't amb freqüència i passeja, encara que sigui pel passadís.

 

  • Pren el sol: Si tens terrassa, balcó o t'entra el sol per una finestra no ho desaprofitis. Pren el sol durant alguns minuts cada dia. Recorda que l'exposició directa a el sol és la millor manera d'obtenir vitamina D.

 

  • Cuida't i cuida els teus: Per moltes raons, és un mal moment per haver d'acudir a un hospital o a un centre de salut. Tant si surts al carrer (ja sigui caminant o en cotxe) com si et quedes a casa, extrema les precaucions. Un accident domèstic, que en condicions normals suposa un simple contratemps, es pot convertir en un problema seriós. Ajuda els teus familiars, amics o veïns, especialment si són grans. Això no vol dir que hagis d'estar a prop seu (i si has de fer-ho utilitza les proteccions que aconsellen les autoritats). Ajudar pot ser, simplement, fer-los la compra o facilitar-los alguna gestió per internet o per telèfon. Si cada un de nosaltres té cura dels que té a prop, ens cuidarem entre tots.

 

  • Anima't i anima als que estimes: Va dir Winston Churchill que l'actitud és una petita cosa que marca una gran diferència. Tots coneixem persones positives i persones negatives. Tenim molt clar quina d'elles volem tenir al costat, especialment en les adversitats. Sigues una d'aquestes. T'ho agrairan.

Fins i tot en moments com aquest, sigues feliç i gaudeix.


No ho dubtis, UNEIX-TE al moviment SÍLEXLIFE i acompanya'ns en aquest viatge


Si has llegit consells per cuidar-se a casa durant la pandèmia de coronavirus, també et pot interessar: