Consells per moure't més quan no estàs entrenant

26/12/2019

Petits canvis poden donar grans resultats. Et donem uns consells senzills perquè et moguis més durant el dia.

Consells per moure't més quan no estàs entrenant

No siguis un peix que es mossega la cua. Deixa de costat la mandra i activa el teu cos per a sentir-te millor. Et deixem alguns consells per moure't més en el teu dia a dia.

Les dificultats dominades són oportunitats guanyades
Winston Churchill


Com anunciàvem en l'article anterior, en el post d'avui us donarem petits consells per a moure-us més.
Avisem que no hem inventat la sopa d'all i que podran semblar evidents, però esperem que us puguin servir de motivació per a ser una mica més actius. Tingueu en compte que haureu de posar-hi un xic d'esforç i acceptar la mica d'incomoditat que comentàvem en el post anterior. Ja deia el filòsof estoic Epictet que tots els assumptes tenen dues anses, i que per una són manejables i per l'altra no. Amb això volem dir que si us preneu aquests petits reptes tediosament serà difícil que els realitzeu, però si us els preneu com una oportunitat, no sols seran més suportables, sinó que fins i tot tindreu ganes d'afrontar-los, essent conscients que serà una manera de millorar la força, la salut i de ser més actius.

Comencem amb els consells per moure't més:

- Camina més, i més ràpid: Així de simple. Camina durant el dia. Potser pots plantejar-te anar caminant a la feina si no és gaire lluny, o si vas en transport públic podries baixar alguna parada anterior per poder caminar abans de començar. Si hi vas en cotxe, intenta no aparcar gaire a prop. És possible que hi hagi alguna zona de fàcil aparcament a pocs minuts del teu lloc de treball i puguis fer l'última part del trajecte caminant sense perdre gaire temps.
La segona part del consell tampoc és un tema menor. Caminar ràpid, aproximadament a cinc quilòmetres per hora o més, és un excel·lent exercici amb molts beneficis per a la salut. Així ho va publicar la universitat de Harvard que ho va qualificar com un dels cinc millors exercicis que pot fer tothom. A més, diversos estudis relacionen major velocitat quan es camina amb millor salut i més longevitat.

- Utilitza la bicicleta: Per a distàncies intermèdies pots fer servir la bicicleta. Els models plegables han millorat molt i el preu d'alguns models és bastant assequible. No sols cuidaràs el teu cos, sinó que també seràs respectuós amb el medi ambient i estalviaràs en els desplaçaments urbans, que són on els vehicles consumeixen més combustible i pateixen un major desgast.

- Puja i baixa escales: Un altre gran exercici que sovint no realitzem si tenim a prop un ascensor o unes escales mecàniques. No estem dient que hagis de pujar vint pisos esglaó a esglaó (encara que pots fer-ho si n'ets capaç), però hauríem d'acostumar-nos a pujar, almenys, algunes plantes. Si treballes o vius en un edifici molt alt no pugis sempre tots els pisos per l'ascensor. En la mesura de les teves possibilitats, puja i baixa trams per l'escala. Si la teva condició física ho permet pots pujar els esglaons de dos en dos, o de tres en tres, per augmentar l'exigència.

- No estiguis gaire temps en la mateixa posició: És un consell dirigit especialment als que treballeu en una oficina o els que teniu una feina que convida a estar sempre en la mateixa postura. Si treballes la major part del temps assegut seria bo estar dempeus algunes estones. Per exemple, pots aixecar-te si parles per telèfon o si tens una reunió o una conversa amb algú. També hi ha uns escriptoris d'altura ajustable per poder treballar amb l'ordinador dret i assegut, evitant així estar tot el temps a la cadira.
Un altre truc efectiu és aprofitar els petits descansos per a moure's. Si vas als serveis pots anar a un que no sigui el més proper, o que estigui en una altra planta (pujant i baixant per les escales), per a exercitar una mica les cames i activar la circulació. Si tens un descans per dinar o esmorzar també pots aprofitar-lo per caminar.

- Enforteix les teves mans i avantbraços: Probablement no et cal si ets paleta, però si no tens una feina d'aquest tipus gairebé segur que tindràs unes mans força febles. Hi ha uns jocs d'utensilis, a bon preu, per exercitar les mans. Contenen des de la típica pinça de resistència graduable fins a la bola de goma dura que s'estreny amb la mà (molt discreta per portar a l'oficina o a qualsevol lloc).
La força que hom té estrenyent la mà no és un tema fútil, ja que en un estudi publicat en la revista The Lancet l'any 2015 i liderat pel doctor Darryl Leong de l'Institut de Recerca en Salut Poblacional d'Hamilton Health Sciences i la Universitat McMas s'apuntava que les persones amb menys força a les mans tenien més probabilitats de mort prematura per qualsevol causa. També es va arribar a la conclusió que mesurar aquesta força podria ser una prova senzilla i econòmica per avaluar el risc que té un individu de morir i de contraure malalties.
I encara que els investigadors van admetre que no hi ha evidència per creure que augmentar la força d'estrènyer la mà augmentarua l'esperança de vida, estem segurs que no la disminuirà.

- Si treballes a casa o tens oficina pròpia pots "adaptar" aquest espai de manera que tinguis a mà eines per exercitar-te durant els descansos. Dependrà molt de la teva condició física i de l'espai del que disposis, però pot anar des d'un calaix pliomètric a una gàbia d'esquats, passant per unes kettlebell o una barra de dominades.
Sigui el que sigui, recorda que quan t'exercitis mentre treballes has de fer-ho amb sensatesa i sense exigència. Deixa els grans esforços per als entrenaments.

- Aprofita el cap de setmana: Bé sigui per fer un esport específic o per continuar movent-te (passejar amb bicicleta, anar al bosc o a la muntanya, jugar amb els teus fills, els teus nebots o els teus nets...).

Fins aquí els consells d'avui. Ens acomiadem amb una cita de Jules Renard que esperem que us faci reflexionar. Deia que la mandra no és més que l'hàbit de descansar abans d'estar cansat. Seria bo parar-nos a pensar de què es tracta abans de deixar de fer alguna cosa.

Sigues feliç i gaudeix.


No ho dubtis, UNEIX-TE al moviment SÍLEXLIFE i acompanya'ns en aquest viatge

Si has llegit consells per moure't més quan no estàs entrenant, també et pot interessar: