Enfortir la zona pèlvica, una altra de les recomenacions de la Universitat de Harvard

24/01/2020

Un dels millors exercicis segons la Universitat de Harvard va ser desenvolupat per un metge durant la dècada dels quaranta. Segur que has sentit a parlar d'aquest tipus de gimnàstica que ajuda a enfortir la zona pèlvica.

Enfortir la zona pèlvica, una altra de les recomenacions de la Universitat de Harvard

Enfortir els músculs de la zona pèlvica evitarà que pateixis incontinència, cosa que a vegades succeeix amb l'edat o, en les dones, després del part.

El metge cura. Només la naturalesa sana.
Hipòcrates


Continuem amb la sèrie de millors exercicis segons la Universitat d'Harvard i avui parlarem d'un que a molts els podrà sorprendre que sigui en aquesta llista: els exercicis de Kegel, que també es coneixen com a exercicis del sòl pèlvic.

Porten el nom del Dr. Arnold Kegel, un ginecòleg estatunidenc que va desenvolupar aquests exercicis en la dècada dels quaranta (tot i que han evolucionat) com un mètode per controlar la incontinència urinària en els seus pacients, especialment després del part. L'objectiu s'aconsegueix mitjançant l'enfortiment dels músculs de l'àrea pèlvica que, al seu torn, milloren la funció dels esfínters.
Encara que tot el que parla del sòl pèlvic sovint es relaciona amb les dones, els experts d'Harvard diuen que aquest exercici també l'han de practicar els homes.

Ha de quedar clar que són moviments que no representen una despesa energètica elevada, així que no estan enfocats a perdre pes o a millorar el to muscular en general.

Es tracta d'aconseguir una millora en una zona específica i, més concretament, a evitar la incontinència. Com que és un tipus de gimnàstica tan localitzada seria bo complementar-la amb una altra activitat que treballi el cos d'una forma més general.

Segons la publicació, la forma correcta de fer els exercicis de Kegel és estrènyer els músculs que s'utilitzen per contenir l'orina durant dos o tres segons, deixar anar i repetir deu vegades. Això s'hauria de fer quatre o cinc vegades al dia.

Podràs trobar molta informació a internet sobre com fer aquests exercicis, però una mala realització seria contraproduent. Així que si no saps si ho estàs fent bé, busca un bon professional que te n'ensenyi.

Sigues feliç i gaudeix.


Si has arribat fins aquí és que t'agrada el que has llegit. Intentarem que segueixi així. Si et ve de gust, t'informarem de totes les novetats i posts. SÍLEXLIFE també és per a tu.


Si has llegit enfortir la zona pèlvica, una altra de les recomenacions de la Universitat de Harvard, també et pot interessar: