Que la força us acompanyi

28/02/2020

El darrer dels cinc millors exercicis recomanats per la Universitat d'Harvard és el nostre favorit, l'entrenament de la força.

Que la força us acompanyi

"Ser feble és una elecció, de la mateixa manera que ho és ser fort"

Frank Zane.

 

No és casualitat que finalitzem la sèrie dels cinc millors exercicis segons la Universitat d'Harvard amb aquest, ja que és el nostre favorit. Es tracta dels exercicis de força.

Si recordeu, el primer de la sèrie que vam esmentar va ser caminar i, salvant les distàncies, té una característica que el fa molt semblant als exercicis de força: tots dos són, dels cinc, els més inherents a l'ésser humà.

La dona i l'home sempre han caminat i, per descomptat, també sempre han hagut d'utilitzar la força per sobreviure. Però com ja vam comentar en articles anteriors, avui dia no necessitem caminar gaire.

De la mateixa manera, habitualment tampoc ens cal emprar gaire la força. Volem deixar clar que, per descomptat, estem molt a favor de la maquinària i la tecnologia que ens fan la vida menys penosa, però d'aquí a no haver de fer servir la força pràcticament per a res i, a més, pensar que això és bo, hi ha un abisme. I és un error.

Entrenar la força no ha gaudit, històricament, de bona reputació. En part perquè sovint s'ha relacionat amb el món del culturisme i també per l'errònia creença que entrenar-la podia minvar la velocitat.

Actualment ja se sap que treballar els músculs és un exercici fonamental per tenir bona salut i un magnífic complement per a qualsevol esport. Cal dir que exercitar la força no és només moure peses al gimnàs, tot i que no hi ha res de dolent en fer-ho.

Es tracta simplement d'aconseguir la contracció muscular, ja sigui amb càrregues o utilitzant el pes del propi cos. I contràriament al que molts pensen, no són només els joves els que han d'entrenar-la sinó que són també les persones de més edat les que obtindran grans beneficis, sempre, evidentment, adequant el pes i la intensitat a la capacitat de cadascú.

Ja per acabar, veuràs que tampoc hem fet distinció entre homes i dones. Si ets de les segones, no tinguis por a guanyar massa muscular. Una creença molt estesa és que una dona que exerciti els músculs desenvoluparà un cos gran i poc femení. Res més lluny de la realitat. Guanyar múscul (de forma natural) és guanyar salut i bellesa.

Per tot això, que la força us acompanyi.

Sigues feliç i gaudeix.

No importa l'edat ni el gènere. Entrenar la força és sempre beneficiós.


No ho dubtis, UNEIX-TE al moviment SÍLEXLIFE i acompanya'ns en aquest viatge.


Si has llegit que la força us acompanyi, també et pot interessar: