Un dels cinc millors exercicis segons la Universitat de Harvard: la natació

12/01/2020

Trobaràs moltes llistes amb els millors exercicis. Nosaltres et presentem els que figuren en la que va realitzar la Universitat de Harvard.

Un dels cinc millors exercicis segons la Universitat de Harvard

Tots sabem que l'aigua és un gran medi on practicar esports i divertir-se alhora. Una capbussada?

L'aigua no en sap d'edats

Dara Torres

 

En l'article anterior vam comentar que caminar era un dels cinc millors exercicis que es podien fer segons la Universitat de Harvard. En el post d'avui, i en els següents, parlarem dels altres quatre exercicis que van completar aquesta llista, publicada al butlletí de salut de Harvard Healthbeat.

Val a dir que no t'has de preocupar si practiques alguna activitat que no figuri en aquest llistat. Tot i que aquesta sigui la selecció dels investigadors de Harvard, n'hi ha d'altres, i segur que el teu esport serà més beneficiós que romandre al sofà, especialment si el practiques amb seny.

Entrant en matèria (probablement ja te n'hauràs adonat per la cita que obre l'article d'avui) l'exercici del què tractarem és la natació.

Segons la informació publicada, la natació és podria considerar l'entrenament perfecte ja que, en els seus diferents estils, implica l'acció coordinada de pràcticament la totalitat dels músculs del nostre cos, que han de treballar de forma sinèrgica per avançar i evitar l'enfonsament.

A més, té una particularitat que la diferencia de la resta d'exercicis: que la flotabilitat de l'aigua suporta el cos i redueix la tensió. Aquesta característica fa que sigui un exercici indicat per a persones de qualsevol edat i, fins i tot, per a persones amb artritis.

També s'esmenta que exercicis diferents de la natació, però realitzats igualment dins l'aigua, són una altra una bona opció, ja que ajuden a cremar calories i a tonificar el cos.

La investigació va revelar un altre aspecte positiu que res té a veure amb la part purament física, ja que es va arribar a la conclusió que nedar pot millorar l'humor. Finalment, un altre benefici que tots coneixem del fet d'estar dins l'aigua és la relaxació que s'hi experimenta suspès o surant-hi.

Així que no es tracta només de la natació pròpiament dita, sinó que altres tipus d'exercicis realitzats dins l'aigua, o fins i tot el simple fet d'estar-hi submergit, és bo per al nostre cos i la nostra ment.

Sigues feliç i gaudeix.


No ho dubtis, UNEIX-TE al moviment SÍLEXLIFE i acompanya'ns en aquest viatge


Si has llegit un dels cinc millors exercicis segons la Universitat de Harvard: la natació, també et pot interessar: